والنسیا، شهر هوشمند OnLoad="FreeViral(2224375)
مطالبی در ارتباط با تکنولوژی های نوین .اخبارجهان .سیستمهای هوشمند
والنسیا، شهر هوشمند
دو شنبه 25 دی 1396 ساعت 22:32 | بازدید : 622 | نویسنده : I.O.T | ( نظرات )

طرحهای مربوط به شهر هوشمند بیش از پنج سال است که در والنسیا آغاز شده است. اپلیکیشن هایی نظیر «اپ والنسیا» کاربردهای زیادی برای شهروندان دارد و به آنها می گوید کجا می توانند سوار اتوبوس یا دوچرخه بشوند و برای پرداخت قبوض شهری به آنها پیام می دهد. این اپلیکیشن بخشی از پلتفورم مدیریتی شهر هوشمند است و اطلاعات زیادی را در زمان واقعی در اختیار شهروندان قرار می دهد.

رافائل دیاز، از مرکز نوآوری در شورای شهر والنسیا در این باره توضیح می دهد: «به این پلتفورم، پلتفورم افقی می گوییم چون اطلاعاتی را که از خدمات مختلف شهری کسب می کند با اطلاعاتی که شرکت های تجاری تولید می کنند و همینطور اطلاعات مربوط به شهروندان، ادغام و امکان استفاده از این داده ها را فراهم می کند. بخش خصوصی می تواند با نوشتن نرم افزارهای مناسب راه هایی پیدا کند که با استفاده از این داده ها کیفیت خدمات شهری بهتر شود و سوددهی تجاری نیز بیشتر شود که در کل به سود تمام شهر نیز هست.

از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی در والنسیا بودجه ای معادل یک میلیارد و ۱۴ میلیون یورو به هوشمند سازی شهر اختصاص پیدا یافته است. بیش از ۵۰۰ میلیون یورو از این مبلغ را صندوقهای ساختاری و سرمایه گذاری کمیسیون اروپا تامین می کند.

رافائل دیاز درباره تاثیر این پلتفورم بر بهبود عملکرد مرکز کنترل مدیریت ترافیک شهر می گوید: «می توانیم در زمان واقعی اتفاقهای خیابانهای اصلی شهر را کنترل کنیم. مثلاً فاصله زمانی بین تغییر رنگ چراغ های راهنمایی را طوری تنظیم و کنترل می کنیم که یک مسیر اضطراری به وجود بیاید و مانع از بروز ترافیک شویم.»

این سیستم میزان آلودگی را هم کاهش می دهد و می تواند هزینه خدماتی مثل آب و برق را کم کند. به همین دلیل، دولت اسپانیا و کمیسیون اروپا، با بودجه شش میلیون یورو امکان ادامه این طرح را فراهم کرده اند.

 

شرکتهایی مثل تلفونیکا هم برای اجرای این طرح همکاری می کنند.

کیم فائورا، مدیر منطقه ای شرکت مخابراتی تلوفونیکا در این باره می گوید: «در عالم تجارت به اینترنت اشیا توجه زیادی شده است و یکی از پیامدهای اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند است. در جیب ما حسگری هست که اطلاعات زیادی را مخابره می کند و گفته می شود که تا سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از پنجاه میلیارد شیء از طریق اینترنت اشیا با هم ارتباط برقرار خواهند کرد.»

رافائل دیاز درباره اینترنت اشیاء برای شهر هوشمند در والنسیا می گوید: «استراتژی شهر هوشمند به ما امکان داده که اطلاعات زیادی درباره منابع شهری در اختیار داشته باشیم: مثلا درباره جای پارک، چراغ های خیابان، سطلهای زباله. باید بدانیم کجا هستند پس نیاز داریم که این اشیا با ما حرف بزنند. همه این اشیا را مجهز به حسگر می کنیم و از طریق اینترنت اطلاعات مربوط به آنها به ما می رسد و به ما امکان می دهد بازدهی مدیریت شهری را بیشتر کنیم.»

در حال حاضر، شهر والنسیا باید برای تحقق اهداف استراتژی های شهر هوشمند با شهروندان، دانشگاهها و شرکتهای تجاری ارتباط برقرار می کند، چون فناوری هوشمند دیجیتال برای رشد اقتصادی در شهرها با جمعیت روزافزون اهمیت زیادی دارد.




موضوعات مرتبط: هوشمند سازی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوشتار های مرتبط با این پست





می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری

نویسندگان
دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 12
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 57
:: بازدید ماه : 578
:: بازدید سال : 966
:: بازدید کلی : 23125